Black men in suit - Reisverslag uit Lamin, Gambia van Sanne Peters - WaarBenJij.nu Black men in suit - Reisverslag uit Lamin, Gambia van Sanne Peters - WaarBenJij.nu

Black men in suit

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Oktober 2015 | Gambia, Lamin

Van de week kwam dus het besef, ik ben nu echt over de helft van mijn stageperiode hier. De tijd vliegt voorbij. Er zijn zo veel dingen die we al hebben gedaan, maar ook zo veel dingen die ik nog zo graag zou willen doen. Ook vooral in het ziekenhuis. Er kan hier nog steeds zoveel veranderd worden. Maar sommige dingen zijn gewoon te veel… Heel jammer denk ik af en toe, maar als ik dan kijk naar wat ik al heb veranderd met mijn nieuwe dossiers wordt ik ook wel een beetje blij.

Afgelopen week was weer een week waarin ik veel heb gelachen. Het begon allemaal donderdag avond (niet dat de rest van de week niet leuk was, maar deze dagen sprongen er toch wel weer uit). Dingen die we toen hebben gedaan kunnen we eigenlijk niet vertellen. Maar omdat het zo grappig is zal ik het toch maar wel doen. We hadden een soort van kinderavond. Menselijke pyramides bouwen, sprintjes trekken, zakdoekje leggen en tien tellen in de rimboe. En dit allemaal met onze gezellig buren hier. Wat hebben wij een lol gehad. Vooral met tien tellen in de rimboe, verstoppertje spelen met negers in het donker. Ze zijn niet alleen snel maar je ziet ze ook gewoon niet. Wat hebben we gelachen. We zijn nog tot laat doorgegaan, tot de regen ons kinderfeestje kwam verpesten.

Vrijdag was onze relaxdag. Heel de middag weer lekker bij het zwembad gezeten. ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij Poco loco met Roos haar moeder die een weekje bij ons op bezoek was. Een gezellig dinertje met alle meiden die we natuurlijk daar nog even hebben afgesloten met een paar dansjes. We moesten alleen wel op tijd terug want onze buurjongen Ousman vierde zijn verjaardag. En dat konden wij natuurlijk niet overslaan. Onderweg naar huis hebben wij nog even heel hard gelachen. Wij hadden echt de leukste lift ooit naar huis. Een 43-jarige Gambiaan die hield van Celine Dion en de meest grappig lach had die ik ooit heb gehoord. Ik denk ook dat hij de tijd van zijn leven heeft gehad, 5 blanke meiden op de achterbank die lekker aan het meezingen waren met Celine Dion. Hij zou ons ook maar een klein stukje meenemen maar uiteindelijk werden we bijna voor de deur afgezet.
Toen was het tijd voor Ousman zijn verjaardag. Hier komt dan ook mijn geweldige titel vandaag. Ousman vierde eigenlijk al speciaal voor ons zijn verjaardag, maar hij dacht laat ik mezelf ook eens goed aankleden. Hij had dus zijn hele pak aangetrokken. Hij zag er echt super uit. Net als zijn jongere broertje en zijn neef. Ze hadden letterlijk alles uit de kast gehaald. En ik kan je vertellen, donkere mannen in pak is zeker geen verkeerd beeld.
De verjaardag was ook een beetje op ons aangepast. In plaats van rijst en kip kregen we bordjes met popcorn en cake. Dat vonden wij natuurlijk helemaal niet erg. Het was wederom een gezellige avond met onze buurtjes. Goede gesprekken met af en toe een lekker dansje tussendoor. Die avond bleven ze ook maar zeggen hoe erg ze ons gaan missen. Wij hebben toen even duidelijk gezegd dat we dat nog niet willen horen want we hebben nog zeker een 2 maanden te gaan.

Zaterdag heb ik overdag echt letterlijk NIKS gedaan. Eigenlijk alleen maar op de bank gehangen en lekker tv gekeken. Tussendoor alleen heel eventjes naar buiten geweest om 2 broertjes blij te maken met een voetball tenue. Maar dat was toch al te veel gevraagd voor ons, snel weer terug naar de bank. Ik had ook besloten, ik blijf vanavond lekker niks doen en duik maar eens vroeg mijn bed in. Goed idee dacht ik. Tot een paar meiden terug kwamen van een daagje Senegambia. Zij hadden namelijk een fles wodka gekocht, en ja daar moest natuurlijk op gedronken worden. Drankspelletjes werd het idee, maar daar heb je ook shotglaasjes voor nodig. Die hadden we niet. Maar die gasten buiten drinken altijd groene thee, en die glaasjes waaruit ze dat drinken lijken wel erg op shotglaasjes. We hebben gewoon hun glaasjes gevraagd en gebruikt als shotglaasjes. Waarom ook niet dachten we. Een paar uur later, een hele hoop leuke verhalen rijker, en een fles wodka lichter was daar natuurlijk de ommekeer voor mij. Ik ging toch maar wel mee uit, gelukkig was ik niet de enige die van gedachten was gewisseld. Gezellig met de meiden en de buren naar de local disco. Dit was echt zo’n avond voor in de boeken. Ik ga daarom ook maar niet te veel in details treden. Vaak als ik besluit thuis te blijven, en dan toch uit ga, zijn dat de leukste avonden. Deze avond was er ook wel weer een bevestiging van.

Dat het echt een avond voor in de boeken was merkte ik de volgende dag dan ook. Gelukkig hadden we afgesproken om lekker op het strand te gaan uitbrakken. En brak dat was ik… Ik was dan ook ontzettend toe aan een frikadel speciaal en pizza. Gelukkig zijn deze hier verkrijgbaar en ook nog eens bij het strand. Wat een geluk ook weer. Dus we begonnen eerst met ons voorgerecht, de frikadel. Daarna snel het strand op en een duik nemen. En toen was het wel tijd voor het hoofdgerecht, de pizza. Ik heb er van genoten. En ik had het ook echt nodig. Aan het eind van de middag, toen we eigenlijk wel dachten van nog 1 drankje tegen de dorst gebeurde er weer wat leuks. We liggen niet alleen bij de Gambianen in de markt, maar ook nog bij de fransen. Er kwam namelijk nog even een fles rosé aan van een fransman die naast ons lag. Hij kon natuurlijk ook niet weten van onze avond daarvoor. Dus zo sociaal als wij waren, hebben wij die netjes opgedronken. Toen was het echt tijd om te gaan.

Als ik dit zo aan het typen ben begin ik af en toe weer spontaan te lachen. Weer een week met leuke dingen voorbij.

Deze week heb ik nachtdienst. Ik denk ook niet dat ik deze week veel zal gaan doen. Ik hoop dat er nog iets spannends gaat gebeuren. Je weet maar nooit.

Zaterdag staat er wel weer een leuke dag op het programma met onze favo gids Omar. Een tripje naar Senegal. Meer daarover in mijn volgende verhaaltje! Ik kijk er in ieder geval al onwijs naar uit!

  • 20 Oktober 2015 - 14:58

    Marieke:

    San!! Wat heb jij t leuk! Ik word gewoon een beetje jaloers als ik al je verhalen lees. Volop genieten, top!!!! Dikke kus

  • 20 Oktober 2015 - 16:08

    Sandra:

    Hoi Sanne, wat een leuk stuk weer om te lezen zeg!!! ik zie het al helemaal voor me, verstoppertje spelen in het donker ... hahaha Wat fijn dat er ook frikadellen en pizza's zijn!!
    Nou meid nog 2 maanden en dan zien we je weer!!! Heel veel plezier nog daar Sanne en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal, je schrijft erg leuk!! en wat ben je toch een sociaal mens met je fles Rose!! ;) Dag meid!! Dikke kus

  • 20 Oktober 2015 - 17:05

    Gerrit En Janneke:

    Weer een vervelende tijd.
    Waar koop je de frikandellen?
    Vergeet je mijn vriendin niet, of zijn ze er nog niet.
    Zal nu wel komen met de vakantie.
    Werk ze s,nachts en nog veel plezier.

  • 20 Oktober 2015 - 22:06

    Judith:

    Superleuk verhaal san. Geniet er nog maar van!

  • 21 Oktober 2015 - 15:09

    Nicole:

    Jeetje Sanne, wat een onwijs leuke stage beleef jij.
    En wat zijn je verhaaltjes onwijs leuk geschreven.
    Verl plezier nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Een blog over mijn stage in Gambia

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 8520

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 15 December 2015

Stage in Gambia

Landen bezocht: